Науково-практична конференція "Єдність у розмаїтті"


Дата:  25-26 березня 2017 р.
Місто:  Київ

КИЇВСЬКА ФІЛІЯ УКРАЇНСЬКОЇ СПІЛКИ ПСИХОТЕРАПЕВТІВ

УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ ДНІПРОВСЬКОГО РАЙОНУ М. КИЇВ

РАЙОННИЙ НАУКОВО-МЕТОДИЧНИЙ ЦЕНТРДНІПРОВСЬКГО РАЙОНУ М. КИЇВ

КИЇВСЬКІ ВАЛЬДОРФСЬКІ КЛАСИ

СЕРЕДНЯ ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА № 195

Науково-практична конференція "Єдність у розмаїтті"

25.03-26.03

Мета конференції - визначення можливостей психотерапії для сучасної системи освіти, психологічної служби системи освіти, фахівців, дітей та батьків, обмін досвідом членів УСП з різних секцій

Аудиторія конференції – педагоги, батьки, підлітки та юнацтво, психологи, соціальні педагоги, лікарі, психотерапевти

Програма передбачає:

пленарні доповіді за темою конференції, тематичні майстер-класи, орієнтовані на фахівців, дітей і батьків,

професійного співтовариства психотерапевтів, виступ Плейбек -театру.


Місце проведення: середня загальноосвітня школа № 195 ім. В.І.Кудряшова, вулиця Івана Миколайчука, 17А, Київ

Вхід вільний

_____________________________________________________________________________

ПРОГРАМА

25 березня 2017 р.

10:00 – 10:10     ВІДКРИТТЯ КОНФЕРЕНЦІЇ

Дюкар Тетяна Анатоліївна, директор СЗШ № 195

Громова Тетяна Василівна, практичний психолог, методист науково-методичної роботи РНМЦ Дніпровського району м. Києва

Ступак Олена Юріївна, голова Київської Філії Української Спілки Психотерапевтів

Шастал Ірина Василівна, директор Асоціації ВальдофськихІніциатив в Україні. Заступник директора з навчально-виховної роботи вальдорфських класів

10:10 – 11:30     ПЛЕНАРНЕ ЗАСІДАННЯ: ДОПОВІДІ

  • Соціодинамічний ефект у сучасному суспільстві, та його прояви у школі. Так переможемо?

Ступак Олена, соціодраматист, психодраматерапевт, голова секції психодрами УСП

  • Розвиток соціальної компетентності у Вальдорфській школі

Даценко Наталія Петрівна, практичний психолог  ДНЗ № 361 "Софія" (вальдорфська), вальдорфський лікувальний педагог, автор психолого-педагогічних досліджень в області вальдорфської педагогіки, аспірант Університету сучасних знань (вікова і педагогічна психологія).

  • Навчальний план як основа здорового розвитку

Шастал І.В., директор Асоціації Вальдофських Ініциатив в Україні. Заступник директора з навчально- виховної роботи вальдорфських класів . Педагог.

  • Здоровий супровід становлення людини

Мальцева Н., директор Видавництва НАИРИ, засновник «Вальдорфськая школа "Cтупени"», організатор і викладач Всеукраїнського вальдорфського педагогічного семінару.  

  • Баланс у груповій і індивідуальній роботі

Єщенко Н.А. член Правління Арт-терапевтичної асоціації, художній терапевт, автор і доцент семінарів, вальдорфський викладач  

  • Інклюзивна освіта — навчання читанню за допомогою піктограм . Методика для дітей з аутизмом, діслексією та іншими особливостями розвитку, міжнародний досвід на українському терені.

Усатенко Ганна, психолог, спеціалізація в сімейній психотерапії та арт-терапії. Стажування з коучінгу та ведення тренінгів у навчальному центрі EFG Group, Афіни. Член  УСП. Керівник Психологічного центру "Психея", засновник компанії "Дивогра" - література та продукція для психотерапії

ПЕРЕРВА

11:50 – 12:00     ПРЕДСТАВЛЕННЯ МАЙСТЕР-КЛАСІВ першої лінійки

12:00 – 12:30     МАЙСТЕР-КЛАСИ (перша лінійка)

Практикум по роботі з підлітками та молоддю. “Яким я є, яким я хочу бути” за допомогою метафоричних карт “Архетипи. Підлітки”. Робота з підлітками за допомогою образів і метафор дозволяє говорити з ними їхньою мовою  та допомогти молодим людям краще зрозуміти себе та оточуючих. На практикумі ми проведемо вправи, які можуть бути використані психологами та педагогами в групі та індивідуально, і зможуть допомогти підліткам та молоді сформувати ставлення до себе та виразити себе в оточенні. Майстер-клас буде також  корисний всім, хто цікавиться власним розвитком та самопізнанням.

Усатенко Ганна, психолог, спеціалізація в сімейній психотерапії та арт-терапії. Стажування з коучінгу та ведення тренінгів у навчальному центрі EFG Group, Афіни. Член  УСП. Керівник Психологічного центру "Психея", засновник компанії "Дивогра" - література та продукція для психотерапії


Антистрес. Майстерклас допоможе знайти відповіді на питання: Що таке стрес? Що робити зі стресом? Боротися? Втекти? Змиритися? А може знайти ресурс у стресі? В роботі будуть використані інструменти Позитивної психотерапії, притчі і метафоричні асоціативні карти.

Отенко Світлана, керівник секції Позитивна психотерапія КФ УСП, психотерапевт Позитивної психотерапії, сертифкований  тренер Мастер курса Позитивної психотерапії, керівник «Консультаційно-інформаційного центру «ПОЗИТУМ», член Українскої спілки психотерапевтів, член Всесвітньої Асоціаціїї Позитивних психотерапевтів, член реєстру УСП, член реєстр ЄАП. Приватна практика з індивідуального, сімейного консультуванню, ведення груп самодопомоги, ведення навчальних груп Позитивної психотерапії разом з Володимиром Зінченком – консультантомі


Мотив "Колиска" як засіб пропрацювання первинного об'єкту дітей, що зазнали впливу травмівних обставин

Майстерня спрямована на розкриття  глибинної динаміки дітей, що зазнали впливу травмівних обставин (вимушене переселення, втрата близьких, досвід перебування під обстрілом, перебування у деструктивних родинних стосунках, алкоголізація, наркотизація близьких родичів тощо). Образ "Колиска" екологічний у роботі з травмованими дітьми та їхніми родичами. Він  показав свою ефективність у сучасних кризових обставинах

Яніна Омельченко - кандидат психологічних наук, провідний науковий співробітник лабораторії консультативної психології та психотерапії Інституту психології ім. Г.С. Костюка НАПН України, психотерапевт за методом КІП, член УСП


Психоаналіз та школа: точки сумісності. Професійне вигорання вчителів, з психоаналітичної точки зору; вплив несвідомого на процес професійного вигорання; як несвідоме представлено в школах та у контакті  учень-вчитель; історичний досвід психоаналітичної педагогіки; інтервізійні групи, як можливість профілактики професійного вигорання

Альона Воротнікова, психотерапевт, напрямок груповий психоаналіз, УСП, Київ. Проведення психотерапевтичних  груп з пацієнтами, що мають  психіатричний діагноз (рамка роботи - психіатрічна лікарня пгт. Глеваха), групова робота залежні та співзалежні (рамка роботи - реабілітаційний центр  “Добро”, Київ). Приватна практика : психоаналітична ігрова психотерапія - діти. Психоаналітична психотерапія - дорослі


Техніки системної сімейної психотерапії в роботі з сім'єю і дітьми. Учасники майстер-класу зможуть ознайомитися з можливостями технік психотерапевтичного підходу ССТ на особистому досвіді (шкалювання, метод сімейної дошки, розстановки з фігурками, іграшками тощо), а також зрозуміти і відчути, наскільки підходить кожна із запропонованих технік для роботи з дітьми і сім’єю.

Халік Олена, кандидат психологічних наук, доцент кафедри загальної та вікової психології Криворізького державного педагогічного університету, освіта за напрямком сімейної системної психотерапії. Член УСП

ОБІДНЯ ПЕРЕРВА

14:30 – 14:40     ПРЕДСТАВЛЕННЯ МАЙСТЕР-КЛАСІВ другої лінійки

14:40 – 16:10     МАЙСТЕР-КЛАСИ друга лінійка

Знайомство з Емоційним моделюванням, або Розстановки 2.0. Це особливо буде цікаво: тим, хто був на на системних сімейних розстановках або на розстановках за Хелінгером і цікавиться цими методиками; тим, хто цікавиться різноманітними методиками об'єктивації (як от "вільний стілець", психодрама, піскова терапія, розстановки тощо);тим, хто цікавиться новітніми техніками і теоріями роботи з клієнтами у психотерапії та консультуванні

Миколенко Володимир, сімейний психолог, автор методики та навчальної програми з Емоційного моделювання, освіта в напрямку системної сімейної психотерапії. Голова секції системної сімейної психотерапії КФ УСП


Підліткова криза. Як бути психотерапевтом для власної дитини. Якої допомоги потребує дитина, де брати терпіння та як допомогати собі самому. формат: інтерактивная взаємодія

Олена Бикова, психолог, дитячий та системний сімейний психотерапевт, керівник секції дитячої та юнацької психотерапії КФ УСП


Самоспостереження як інструмент розвитку якісного сприйняття. Для психотерапевтов,  до 15 чел.

Єщенко Н.А. член Правління Арт-терапевтичної асоціації, художній терапевт, автор і доцент семінарів, вальдорфський викладач  


Профілактика розвитку шкідливих залежностей у дітей в методі позитивної психотерапії. Схильність до залежності, фізиологічні, психологічні та соціальні чинники; вікові особливості та головні акценти в вихованні дітей різного віку; "Не виховуйте дітей - виховуйте себе, вони все одно будуть схожі на вас") цілісна особистість не має шкідливих залежностей; Модель балансу, як інструмент для розвитку гармонійної особистості

Марнауз Ганна, психолог, коуч, консультант позитивної психотерапії, член Української Спілки Психотерапевтів.  Психолог в реабілітаційному центрі для алко- та наркозалежних "Хочу жити"


Робота з емоціями у екзистенційно-аналітичному підході. На майстер-класі буде представлено розуміння і робота з емоціями у  екзистенційно-аналітичному підході.

Каплуненко Ярина Юріївна, кризовий психолог, психотерапевт  у Екзистенційно-аналітичному напрямку, 6-ти річний навчальний проект GLE-International, Місце роботи: Інститут психології ім. Г.С. Костюка, старший науковий співробітник, кандидат психологічних наук, голова секції екзистенційного аналізу КФ УСП

ПЕРЕРВА

16:30-16:40     ПРЕДСТАВЛЕННЯ МАЙСТЕР-КЛАСІВ третьої лінійки

16:40 – 18:00    МАЙСТЕР-КЛАСИ третя лінійка

Адаптація дітей і батьків до школи. Практика. Початок шкільного життя, легка адаптація; емоційна стабільність батьків, чому це так важливо; батьківська авторитетність і авторитарність, що обрати і чому; стресостійкість для дорослих і дитини

Макаренко Олена, практикуючий психолог, коуч, член УСП, мама двох дітей.


Попередження вигорання: вправи на розслаблення, увагу. Віршовані фізкульт-хвилинки для учнів шкіл.

Одяг та взуття – спортивні або зручні для руху, до 20 осіб

Левенко Олена Юріївна. Освіта: НМАУ ім. П.Чайковського (лектор, викладач, музикознавець);

Курси психодинамічної арт-терапії (Міжнародний інститут глибинної психології); член інтервізійної групи секції арт-психотерапії Київської філії УСП. Місце роботи: Музей театрального, музичного та кіномистецтва України (старший науковий співробітник Відділу українських народних інструментів).


"Я,  ТИ,  МИ" До 15 осіб, для всіх бажаючих від 20 років. Мати з собою змінне зручне взуття(буде проходити у малій залі, що поряд з актовою)

Дворнік Рената, евритміст, лікувальний евритміст, викладач


Гармонійна і ефективна взаємодія між Педагогом и Батьками: розділення зон відповідальності.

Запрошую педагогів і батьків спільно практиці дослідити зони відповідальності ідентичностей Педагог і Батько. Сподіваюся, що результатом групової роботи буде спілкування, спільні відкриття, розуміння з обох сторін як уникати конфліктів і співпрацювати на благо розвитку дитини. Плюс розділення зон відповідальності – це профілактика професійного вигоряння педагога і напруги батьків. Для педагогів, які є також батьками – це розуміння коли і за що я відповідаю, а де можу і розслабитися. І, звісно, для всіх – це розуміння самого себе і інших.

Наталія Чернявська. Практикуючий психотерапевт у методі Позитивної Психотерапії Носрата Пезешкіана (WIAPP, Germany) Член ЄАП, член УСП. Базова середня медична освіта. Мама учениці Вальдорфської школи

26 березня 2017 р.

10:00 – 10:10     ПРЕДСТАВЛЕННЯ МАЙСТЕР-КЛАСІВ четвертої лінійки

10:10 – 11:40     МАЙСТЕР-КЛАСИ четверта лінійка

Вплив емпатії на стосунки вчитель-учень. 

Лесенко Наталія, психотерапевт, практичний психолог Обласного психіатрично-наркологічного медичного об'єднання, член УСП

 

Періодизація структурного розвитку дитини: складності та ресурси

Буде представлена авторська модель структурно-психодинамічної антропології та періодизації розвитку дитини. Цей інструмент дозволяє бачити структурні вузли та конфлікти, які виникають в процесі розвитку дитини, її реакцій на травматичні події, складності та/або симптоми, також бачити ресурси та шляхи гармонізації розвитку та продуктивного використання енергії й структурних можливостей конфлікту. Зробимо розбір структурно-психодинамічної типології стосунків. Будуть надані приклади та здійснено аналіз випадків, представлених учасниками. Зробимо практичні вправи

Людмила Гребінь, навчаючий психотерапевт, супервізор УСП, секція кататимно-імагинативної психотерапії, старший науковий співробітник Інституту психології Ім. Г.С.Костюка НАПНУ

 

Страхи школярів та їх батьків. Як стати сміливим і впевненим

Страхи дітей у початковій школі; страхи дітей у середній школі; чим відрізняються вікові страхи від невротичних; страх і тривога, у чому відмінності; усунення страхів у дітей, вправи і техніки

Макаренко Олена, практикуючий психолог, коуч, член УСП, мама двох дітей.

 

Робота зі сновидінням в центрованому на особистості підході

Мозговий Святослав, психолог, психотерапевт, секретар КФ УСП, наркологічний центр “Ренесанс”

 

ПЕРЕРВА

12:00 – 12:10    ПРЕДСТАВЛЕННЯ МАЙСТЕР-КЛАСІВ п’ятої лінійки

12:10 – 13:30   МАЙСТЕР-КЛАСИ п’ята лінійка

Особистість і Індивідуальність. Для психологів, психотерапевтів,  до 15 осіб.

Блекот Тамара, організатор програми "Антропософська психотерапія" в Україні. Місце роботи: Вальдорфська школа і Психологічна кризова служба


Шкільний психолог в ролі психотерапевта: можливості та обмеження. формат: супервізійно-рефлексивна група

Олена Бикова, психолог, дитячий та системний сімейний психотерапевт, керівник секції дитячої та юнацької психотерапії КФ УСП


Дорослі і діти. Психодраматичні етюди на тему конфліктів. Як цікаво у житті виходить. Дуже часто дорослі і діти хочуть одного – щастя одне для одного. Але, оскільки сторони мають різні картинки щастя, то вони губляться. Суперечки народжуються там, де є розмаїття інтересів, цінностей, складностей у стосунках. Давайте разом подивимося на місце виникнення суперечки. Пошукаймо спільне у різному.  Будемо працювати з бажаючими, якщо такі знайдуться, і/або із приготованими кейсами. 

Злотніков Андрій – психолог-практик, реєстровий психотерапевт УСП, голова секції психодрами КФ УСП, бізнес-тренер. Автор і власник сайту з психології psy-practice.com


Малі клінічні теорії психоаналізу у психотерапевтичній практиці.

Завгородня Віолетта Вікторівна - член УСП, лікар-психотерапевт, психоаналітик у тренінгу IPA, ведуча курсу Психосоматика і Психоаналітична психотерапія дітей і підлітків.


Булінг - кого це стосується? Булінг - причини виникнення і шляхи розв'язання проблеми. Передбачається коротка доповідь та дискусія щодо етики, меж та компетенцій фахівців та учасників конфлікту. До участі запрошуються всі зацікавлені сторони: діти, батьки, психологи та педагоги.

Олена Коляда, дитячий психолог, психоаналітичний психотерапевт УСП та ЕКПП,  арт-психотерапевт, приватна практика, психолог КМНЛ «Соціотерапія»

ПЕРЕРВА 

14:00 – 14:20    ЗАКРИТТЯ КОНФЕРЕНЦІЇ. ПІДСУМКИ

14:30 – 16:00    ВИСТУП ПЛЕЙБЕК-ТЕАТРУ Déjàvuplus”

Київський плейбек-театр "Déjàvuplus" - театр-лабораторія, заснована в листопаді 2008 року. Працює в напрямку плейбек-театру - сучасної соціально-психологічної практики, що поєднує елементи сценічного і вуличного театру, інтерактивного мистецтва (хеппенінгі, перформансу), психологічного шоу і психодраматних постановок.
До основного складу "Déjàvuplus" входить 8 плейбек-акторів, які пройшли спеціальну підготовку в міжнародних і вітчизняних навчальних програмах даного напрямку.

За час свого існування результати творчої роботи команди "Déjàvuplus" були представлені в понад 200 виступів, в тому числі гастрольних: АР Крим (серпень 2010, 2011), Санкт-Петербург (березень 2011). Театр брав участь у Міжнародному фестивалі плейбек-театрів (серпень 2009), є організатором Української школи підготовки фахівців плейбек-театру і співорганізатором Російсько-Української філії Нью-Йоркського Центру Плейбек Театру (з квітня 2010)

Керівником є Володимир Савінов, психолог-психотерапевт, науковий співробітник Інституту Соціальної і політичної психології, керівник секції гештальт-терапії КФ УСП. 


Інші заходи
Юджин Фест Інтервізійна група з арт-психотерапії Дискурсія: наративна психодрама

Возврат к списку